För boende

 

Vi är här att hjälpa dig

 

Genom oss hanteras felmeddelanden, underhåll av fastigheter och ute områden, utdrag ur förteckning över husets boende, parkeringsplatser samt förfrågningar om bastutider. Vi debiterar 8,00 € för utdraget.

Du kan använda våra elektroniska formulär, skicka post via brevlåda eller skicka e-post till vår e-postadress . Dessutom betjänar vår kundtjänst dig per telefon mellan klockan 08.00 – 16.00 på vardagarna på numret 050-4994 535.

 

FORMULÄR

 

 

 

Checklista för den som flyttar

 

Högar med lådor och allt är fortfarande på fel plats. Vi finns här för att påminna dig om några viktiga frågor som du måste ta itu med under den hektiska flyttperioden:

1) När du flyttar in i huset, skicka in en inflyttningsanmälan

2) När du flyttar ut, skicka in en avflyttningsanmälan

Observera, att utan en inflyttningsanmälan kan en boende inte införas i förteckningen över husets boende och namnet kan inte bytas på dörren eller namntavlan. Lägenhetens dörr kan bara öppnas för en person som är officiellt skriven i lägenheten och som kan bevisa sin identitet på ett tillförlitligt sätt. Håll också alltid informationen uppdaterad i fortsättningen.

Skicka flyttningsanmälan bekvämt i elektronisk form. Om det behövs, kan du också skriva ut den och lämna den i bostadsföreningens brevlåda för underhåll.

3) Kom ihåg att göra en flyttningsanmälan till Posten och/eller myndigheten för att få din post till rätt adress.

4) Glöm inte att teckna ett elavtal till din nya bostad.

5) Ta också hand om andra avtal som till exempel hemförsäkring och bredbandsabonnemang.

Lycka till med ditt nya hem!

 

Jourtjänst

 

Jourtid för service är vardagar mellan klockan 16.00- 08.00 och även under veckosluten samt helgdagar, året runt. Jourtjänst utanför normal kontorstid är avsedd för nödsituationer.

Telefonnummer till jourtjänst är 050-4994 535.

Utanför ordinarie arbetstid behandlas akuta arbeten som inte kan skjutas upp till nästa arbetsdag samt dörröppning av en lägenhet där lägenhetsinnehavaren har glömt eller tappat bort sina nycklar. Jourarbeten debiteras separat.

Arbeten som inte kan skjutas upp till följande arbetsdag och öppnandet av lägenhetsdörrar ifall den boende har glömt eller förlorat sina nycklar, kommer att utföras utanför normal arbetstid. Vi debiterar separat för jourarbeten.

Avainnippu

 

Avgifter för dörröppning

 

Observera, att dörren endast kan öppnas för en person som är officiellt inskriven i lägenheten och som kan bestyrka sin identitet på ett tillförlitligt sätt.

Avgiften för att öppna dörren betalas kontant. Dessutom finns det ett faktureringsalternativ, i vilket fall vi gör en kreditupplysning. Under jourtid är det också möjligt att betala med ett bankkort.

Vid fakturabetalning tillkommer en faktureringsavgift på 5,00 €

Vardagar
Klockan 08:00-16:00 20,00 €
Klockan 16:00-22:00 40,00 €
Klockan 22:00-08:00 50,00 €

Helgdagar och helger 50,00 €

Priserna inkluderar 24% moms.

 

 

 

 taulu_110

Nyheter och praktisk information

 

Du kan hitta nyheter och praktisk information på vår blogg.

Reparationsansvar för bostadsaktiebolag och den boende definieras i ansvarsfördelningstabellen. Du kan fråga disponenten eller serviceföretaget om ansvarsfördelningstabellen.

Andra användbara länkar:

www.maistraatti.fi
www.kiinteistolehti.fi
www.kiinteistoliitto.fi
www.kiinteistotyonantajat.fi

 

Now, more members of the electoral college were being chosen directly by the people do my essay for me rather than be state legislatures.